Nyheter
6 december 2024

Ny organisation stärker samarbetet och effektiviserar verksamheten

Tyréns Sverige med cirka 2000 medarbetare i hela landet, förändrar sin organisationsstruktur och går från fyra till tre divisioner. Det breda tjänsteutbudet består och Tyréns fortsätter att vara en av Sveriges ledande samhällsbyggare. Målsättningen med omorganisationen är att öka samarbetet mellan kompetensområden och effektivisera verksamheten för att skapa större kundnytta.  

Den omorganisation som börjar gälla från och med 1 januari 2025 innebär att verksamheten inom division Arkitektur och projektledning går samman med övriga divisioner på Tyréns Sverige. Den nya strukturen skapar inte bara bättre förutsättningar för samarbete utan bidrar även till ökad effektivitet och kostnadsbesparingar. 

– Genom att gå från fyra till tre divisioner kan vi använda våra resurser mer effektivt, samtidigt som vi behåller samma breda kompetens och förmåga att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder, säger Cecilia Granath, vd Tyréns Sverige. 

Ökad kundnytta och hållbar utveckling

Den nya organisationen är utformad för att främja tvärfunktionellt samarbete och maximera användningen av hela företagets erbjudande, vilket skapar fördelar för både kunder och medarbetare. 

– Vi stärker vårt fokus på det som verkligen gör skillnad – att leverera lösningar som skapar värde för våra kunder och bidrar till hållbara samhällsbyggnadsprojekt. Förändringen gör oss snabbare, smidigare och mer anpassningsbara, fortsätter Cecilia Granath. 

En förändring för framtiden

Den nya organisationen är ett viktigt steg för att anpassa företaget efter rådande marknad och fortsätta växa där marknaden är stark.  

– Vi ser fram emot att tillsammans med våra kunder och partners fortsätta bygga framtidens samhälle. I det korta perspektivet ser vårt tjänsteerbjudande ut precis som tidigare. På längre sikt skapar dock den nya organisationen förutsättningar för ökad tillväxt både i befintliga och nya kundsegment och tjänsteområden som fortsätter matcha våra kunders behov, samtidigt som det ger våra medarbetare ytterligare utvecklingsmöjligheter, avslutar Cecilia Granath.